2023. Július 14-én az ongai egyházközséghez tartozó gyerekekkel vettünk részt egy csodálatos kiránduláson a Zemplénben. A kirándulást az Ongai Görögkatolikus Templomért Alapítvány támogatta pályázati forrásból. Az utazáshoz szükséges kisbuszt a Miskolci Egyházmegye bocsátotta rendelkezésünkre. Az alábbiakban Papp Anna élménybeszámolóját olvashatjuk:

"Reggel 8 óra felé elkezdtünk az ongai templom előtt gyülekezni, majd a kisbuszba bepakolni, hogy mire mindenki megérkezik, már indulásra készen legyünk. Összesen tizenegyen gyűltünk össze a kísérőkkel együtt, hogy közösen tölthessünk egy napot. Természetesen az "indulós selfie" sem maradhatott ki, ezzel egy kis motivációt gyűjtve a korai napkezdéshez. Mindenki nagyon fáradt volt, de mire közeledtünk a célhoz, először Sátoraljaújhelyhez, már volt bennünk egy kis energia. Ott a Georgikon Görögkatolikus Technikumnál megálltunk egy kis pihenésre, mosdószünetre. Amíg apa elintézett néhány dolgot, nekünk lehetőségünk volt megtekinteni az iskolát, mielőtt Füzér vára felé vettük volna azOngakirándulás_pecsételés.jpg irányt. A parkolóból egy kis hegymászás várt ránk, de nem bántuk, mert az út is nagyon jól telt odafelé, sokat nevettünk, beszélgettünk, rengeteg kép készült, ráadásul a felefelé vezető úton közvetlenül a parkoló felett egy játszóteret is találtunk, ami a kisebbek kedvence volt. Persze maga a vár is gyönyörű volt. A belépő után kaotunk egy kis füzetet, amibe pecséteket kellett gyűjteni a vár legkülönbözőbb helyeiről. A kisebbek nagyon élvezték a pecsétek gyűjtését. Ezzel pedig végig is jártuk az egészet. Szólt a zene, az ott dolgozók be voltak öltözve régies ruhákba, és minden mellett még a kilátás is csodálatos volt. A lefelé út sokkal gyorsabban és könnyebben telt, és mindenki lelkes volt, mivel tudtuk, hogy végre, ezután következik az ebéd. Pálházán fogyasztottuk el a nagyon finom ebédet, a 'Vadregény' étteremben, ami ebben az esetben pizza volt, és a meleg miatt, sok-sok limonádét is megittunk, hogy felfrissüljünk a következő túrához. Természetesen fagyit is találtunk, ami kihagyhatatlan ebben a hőségben, és ráadásul még finom is. A második célunk aznap, a Tengerszem volt Sárospatak közelében.  Nem volt nagy túra, hamar felértünk, és élveztük is nagyon, főleg amikor már fent voltunk, és csinálhattunk rengeteg fotót. A hely maga gyönyörű volt. A hegy tetején meredek sziklafalak között kis tó, ami a régi malomkő bányászat mellékterméke. Olyan volt, mintha nem is Magyarországonn lettünk volna, hiszen ilyet csak a filmeken lát az ember. Voltak akik másztak is a falakon, úgyhogy az is egy jó élményként maradt meg.

Rengeteget beszélgettünk, nevettünk, és én őszintén azt érzem, hogy ez az egész nap egy lehetőség volt arra, hogy jobban megismerjük azokat, akiket eddig csak a templomban ülni láttunk. Késő délután értünk haza, a nap is megsütött mindenkit, viszont rettentően élveztük. A társaság jó volt, a hely gyönyörű, jókat ettünk, és azt hiszem nem is kellett más egy jó naphoz."